FÆLLES ARBEJDSDAG(E) Den 3. september 2019 Den 26. september 2019

Kl. 17-19

PLANKEVÆRKET VED MELLEM ALLÉ

Kære Sanoer,

Vi har meget brug for 4 – 6 frivillige, som kan hjælpe med at få sat lægter og topbrædder på plankeværket på Mellem Alle. Det skal ogs males en sidste gang efterfølgende.

Hegnet trænger til 2 omgang maling også.

Vi har sikret det, så ingen kan klatre ind over plankeværket fra Taxa grundens side, men vi mangler kun at få sat toppen på, så det kan holde længe.

Vi håber derfor meget at du vil hjælpe os en eller begge dage hvis nødvendigt:

TIRSDAG dag d. 3. September 2019 – kl. 17-19 TORSDAG D. 26. September 2019- kl. 17-19

Vi har ved frivilligt arbejde udbedret sammenholdet i haveforeningen, fået udbedret sikringen af det udvendige hegn og sparet alle haveejerne for ekstra udgifter i både 2017 og 2018, så det vil vi også gøre med denne opgave.

Du må derfor meget tilmelde dig til Preben F. Jensen, have 52 / skrive på sanotrygudvalg@email.dk med tilmelding inden d.1. september 2019

ER DER IKKE OPBAKNING TIL PROJEKTET FORHOLDER VI OS RETTEN TIL AT AFLYSE OG OVERDRAGE OPGAVEN TIL BESTYRELSEN (BETALING).

Mange hilsner,

Sano Tryghedsudvalget

6. Maj 2019

Kære Sanoer

Der er nu kommet en ny Nabohjælp App.

Derfor kan vi ikke længere logge ind via deres hjemmeside eller ændre adresse her, fordi alt sker nu via appen. Der er gjort for at skabe et enklere og mere sikkert Nabohjælp.

Der er kommet nye funktioner;

– hurtigere log-in via touch-id eller en pinkode, (4 cifre som du selv vælger)

– mulighed for at skrive sammen i forbindelse med en advarsel,

– mulighed for at spørge nabolaget om hjælp til andet og endelig

– alle nabohjælpere kan ses på kortet (du vælger selv info)

– muligheden for at have to adresser tilmeldt.

Det sidste er for os Sanoer vigtigt, for så kan vi have både hus/lejlighed og kolonihuset under samme profil. Tidligere skulle man have to email-adresser for at kunne lave den læsning.

Du vil i det nye system få notifikationer via appen eller en email, hvis der er Nabohjælpere, der skriver en besked. Der sendes ikke længere sms.

Bemærk venligst

Hvis du bruger to email-adresser til Nabohjælp, så skal du i det nye system kun bruge den email-adresse som du bruger i lejligheden/huset.

Det er den email-adresse som du nu skal bruge i denne vejledning.

Når du beslutter dig for at bruge den nye app, skal du første gang logge ind via NemId, så hav dit nøglekort klar.

Du gør sådan her: Hent appen på enten Google Play eller App Store. Åbn og log ind med den email-adresse og kodeord som du brugte i lejligheden/huset. (hvis du kun havde en email i Nabohjælp er det denne, du skal bruge her). Fælg anvisningerne som du arbejder dig igennem oprettelsen.

Når du bliver bedt om at validere din identitet skal du logge ind via NemId og senere taste dit CPR-nr. Der er ingen risiko ved dette og det er for at Nabohjælp kan være sikre på, at det faktisk er dig der opretter en profil.

Nabohjælp bruger kun dit CPR-nr. kortvarigt. Læs vilkår og betingelserne for brug hvor alt forklares grundigt.

Vælg herefter område: flyt ”skyderen” nederst så cirklen passer til vores område. (det er ikke helt så præcist som i det gamle system, – feedback er givet til Nabohjælp) – Tryk herefter ”Gem”. Som er øverst.

Ekstra adresse: Tryk på tandhjulet øverst. Vælg ”Tilføj ekstra adresse” – skriv den anden adresse her. Du får et brev med en valideringskode tilsendt denne adresse, det kan tage op til 7 arbejdsdage.

Ellers virker det som i det gamle system.

LOG UD – du skal p.t. lukke alle åbne apps, da der desværre ikke er en ”Log ud”-knap. (den blev desværre glemt, men de skynder sig med at programmere en ind)

Har du spørgsmål så se på https://nabohjaelp.botrygt.dk/faq eller ring til Nabohjælp på 45 15 36 58 (p.t. hverdage 9-20)

Ellers skriv til sanotrygudvalg@email.dk – så samler vi spørgsmålene og laver en info-aften for jer der har brug for hjælp.

Hilsner,

Tryghedsudvalget

BERETNING OG STATUS 2018

fra Tryghedsudvalget i Sano

Kære have-ejer,

Her er en oversigt over det vi har arbejdet med i 2018:

Sti-ambassadører

– Preben har lavet en god og gennemarbejdet vejledning og oversigt. Se information som vedhæftes i mailen.

Hjertestarter

– Vi fik afslag pМ vores ansøgning til Trygfonden om en gratis hjertestarter. Der findes hjertestartere i Vægterparken og på Genbrugspladsen. Se oversigten, som vedhæftes og som snart kan findes på Sanos hjemmeside.

Nabohjælp

– Vi bliver stadig flere Nabohjælpere. Vi har hjulpet en del have-ejere med at finde Nabohjælpere på eller tæt ved deres sti. Kontakt os på mail, hvis du vil være med.

Låsekasse i hovedporten

– Den virker ofte ikke ordentligt og vi har fået mange henvendelser fra have-ejere om porten og låsen. Her henviser vi til bestyrelsen, da det er deres ansvar, og det blev på generalforsamlingen 2018 besluttet at udskifte låsekassen.

Hække og hegn

– Vi har renset op i en del af hækken ved Nordmarksvej og sat rivenet op for at sikre mod indtrængen. Have 1 har fået rivenet sat op, så ingen kan kravle ind gennem hækken der. I det omfang som folk møder op til vores fælles arbejdsdage kan vi gennemgå hækken ud mod Vægtergangen. Vi har stadig hækplanter til fordeling.

Plankeværket indtil Taxagrunden

Vi har sat plader op på siden indtil Taxagrunden og der mangler kun nogle få plader, som skal sættes op. Topbrædderne på plankeværket skal udskiftes og så skal alt males bagefter. Vi laver derfor en fælles arbejdsdag Lørdag d. 27. April Kl. 10.00 – 15.00, – så meld dig gerne til at hjælpe med på sanotrygudvalg@email.dk

Park In Hotel

– Hotellet har sat videokamera op ud mod Metroen. De er åbne for at sætte yderligere et videokamera op ind mod Sano, så dette kan overvejes.

Fælles arbejdsdage i 2018

Vi havde planlagt 4 fælles arbejdsdage, hvoraf de 2 blev aflyst grundet for få fremmødte. De 2 andre dage i september var virkelig gode; alle var meget positive og vi fik virkelig rykket på opgaverne 🙂

Mange hilsner,

Tryghedsudvalget

Preben, Vagn, Agnes, Berit og Johnny

Kære Sanoer

Tryghedsudvalget arbejder målrettet med at sikre tryghed i vores haveforening og beder dig derfor om at være opmærksom på disse ting:

Husk at låse lågen/porten efter dig, når du forlader eller kommer ind i Sano i det tidsrum, hvor lågen/porten skal være låst. Husk også at fortælle det til dine gæster.

Har du håndværkere, så husk venligst, at det er dit ansvar at sørge for at informere dem om samme regler og at de låser efter sig. Porten må ikke stå åben og låsen må ikke sættes ”halvt på” for at det er nemmere at komme ud.

Hold øje med fremmede, som ikke ser ud til at have et lovligt ærinde i Sano.

Spørg dem gerne om de søger en bestemt have eller person.

Udvalget arbejder derudover med:

  • Nabohjælp
  • Sikring af hæk, port og låger
  • Stiambassadører der skal være forgangsbilleder for et godt fællesskab
  • Hjælp til sikring af egen grund/hus
  • Hjertestarteransøgning
  • Fælles arbejdsdage for at styrke kendskabet og give hjælp til hinanden

Har du forslag eller ideer til hvordan vi passer godt på hinanden i Sano, er du altid velkommen til at skrive til os på sanotrygudvalg@email.dk

Hilsner,

Sano Tryghedsudvalg